Welcome to Lottoland
Home of the world's biggest jackpots
Thank you for visiting Lottoland! Currently, we are not allowed to accept players from the United States.
Spelarskydd
Vi på Lottoland tycker att spel endast ska vara en spännande och rolig hobby. Vi förstår däremot att saker ibland inte riktigt går som planerat och att spel ibland kan orsaka personliga, sociala och ekonomiska problem. Med detta i åtanke, lovar vi att göra allt vi rimligen kan för att ge dig en rättvis och säker spelupplevelse, samt hjälpa dig att förstå alla aspekter av ansvarsfullt spelande för att försäkra att du alltid har fullständig kontroll när du spelar. Här nedan kan du läsa vidare om de hjälpverktyg vi tillhandahåller, samt om de olika hjälporganisationer som finns tillgängliga. Om du vill ta kontakta med någon omedelbart, tveka inte att höra av dig till vår kundservice här.
Hjälpverktyg
Insättningsgräns Genom att sätta en insättningsgräns kan du kontrollera hur mycket du spenderar dagligen, per vecka eller per månad. Om du till exempel sätter din gräns till 250 kronor per dag tillåter vårt system dig inte att sätta in mer än detta belopp på ditt spelkonto under en 24-timmarsperiod (00:00 - 23:59 CET). Detta säkerställer att du endast spenderar den summa du är bekväm med.

Hitta dit: Konto > Insättningsgräns > Klicka på Redigera > Välj summa och spara.
Eller klicka HÄR

Förlustgräns Genom att sätta en nettoförlustgräns kan du kontrollera hur mycket du förlorar på spel dagligen, per vecka eller per månad. Om du till exempel sätter din gräns till 250 kronor per dag tillåter vårt system dig inte att förlora in mer än detta belopp på ditt spelkonto under en 24-timmarsperiod (00:00 - 23:59 CET). Detta försäkrar att du endast förlorar den summa du är bekväm med.



Hitta dit: Konto > Nettoförlustgräns > Klicka på Redigera > Välj tid och spara.
Eller klicka HÄR
Gräns för inloggningstid Genom att sätta en gräns för inloggningstid kan du kontrollera hur mycket tid du spenderar inloggad hos oss dagligen, per vecka eller per månad. Om du till exempel sätter din gräns till 60 minuter per dag tillåter vårt system dig inte att vara inloggad på ditt spelkonto länge än detta under en 24-timmarsperiod (00:00 - 23:59 CET). Detta säkerställer att du endast är inloggad den tid du känner dig bekväm med.



Hitta dit: Konto > Gräns för inloggningstid > Klicka på Redigera > Välj summa och spara.
Eller klicka HÄR
Time Out Om du vill ta en paus från ditt konto låter verktyget Time Out dig att välja att att blockera ditt spelkonto under en period du väljer. Denna period kan vara 24 timmar, 1 vecka eller 1 månad. Under denna tid kommer vi att förhindra att du kommer åt ditt spelkont

o.

Hitta dit: Konto > Kontostatus > Klicka på Redigera > Välj Time Out samt period och spara.
Eller klicka HÄR
Självavstängning Om du oroar dig över att utveckla spelproblem, eller känner att du för närvarande har problem med ditt spelande, bör du överväga en självavstänging. Självavstänging är en process där du stänger av dig från Lottolands produkter och tjänster under en viss tidsperiod. Denna period kan vara 6 månader, 9 månader, 1 år, 2 år eller 5 år. Under denna tid kommer vi att förhindra att du kommer åt ditt spelkonto och även ta bort dig från våra marknadsföringsdatabaser. Ditt spelkonto återöppnas inte automatiskt efter självavstängingsperioden, utan du måste kontakta vår kundtjänst för att aktivera spelkontot igen. 

Hitta dit: Konto > Kontostatus > Klicka på Redigera > Välj Självavstängning samt period och spara.
Eller klicka HÄR

Spelpaus.se Hos Spelpaus.se, Spelinspektionens nationella självavstängningsregister stänger du av dig från allt spel som kräver registrering hos de spelbolag som har licens att bedriva spel om pengar i Sverige. En avstängning kan vara 1 månad, 3 månader, 6 månader eller tills vidare.
För att stänga av dig hos Spelpaus, besök deras hemsida HÄR.

 


 

Självtest Hos Stödlinjen kan du testa dina spelvanor med nio enkla frågor och få feedback direkt. För att göra testet, besök deras hemsida HÄR.
Om du har frågor gällande dina spelvanor, tveka inte att ta kontakt med vår kundservice, alternativt besök någon av hjälporganisationerna nedan.
Hjälporganisationer Om du behöver hjälp för att hantera problem relaterade till spel, rekommenderar vi att du kontaktar en av följande organisationer:

Stödlinjen.se - för spelare och anhöriga är en nationell stödinsats för personer som spelar om pengar och deras anhöriga. Det kostar ingenting och du kan vara anonym.
Spelberoendes Riksförbund - Spelberoendes föreningar och stödgrupper är ett forum som man kan vända sig till med frågor och funderingar om man är orolig för sitt eget eller en anhörigs spelande.
Spelfriheten - kostnadsfria digitala självhjälpsmöten för både spelare och anhöriga.
Skydd av minderåriga Vi har en strikt policy för att förhindra minderåriga spelare. Enligt licenskrav från Spelinspektionen måste vi säkerställa att alla våra spelare är över 18 år. Vi verifierar noggrant alla nya spelare vid registrering för att försäkra oss om att de är ej är minderåriga.

Om du som vuxen delar din dator eller mobilenhet med minderåriga, kan du installera NetNanny™.

Några frågor? Om du har några frågor gällande informationen ovan, ta kontakt med oss på vår Live Chatt eller genom email till; [email protected].