Din kundvagn är tom.
Bra att veta > Spelarskydd
Att spela online ska förbi en rolig hobby ...
Säkert spelande - vårt löfte
Vi anser att spel endast ska vara en underhållande och spännande hobby.
Vi förstår däremot att saker ibland inte riktigt går som planerat och att spel kan orsaka personliga, sociala och ekonomiska problem för vissa personer.
Med detta i åtanke, lovar vi att göra allt vi rimligen kan för att ge dig en rättvis och säker spelupplevelse, samt hjälpa dig att förstå alla aspekter av ansvarsfullt spelande, för att försäkra att du alltid har fullständig kontroll när du spelar. Vi kommer även visa hur du söker hjälp, om du känner att du behöver det.
Vi tillhandahåller ett antal verktyg som hjälper dig att spela ansvarsfullt och undvika att spendera mer än du har råd. Dessa är:
- Insättningsgränser
- Självavstängingar
- Nettoförlustgränser
- Gräns för inloggningstid
- Time Outs
Insättningsgränser
Genom att sätta en insättningsgräns kan du kontrollera hur mycket du spenderar dagligen, per vecka eller per månad. Om du till exempel sätter din gräns till 250 kronor per dag tillåter vårt system dig inte att sätta in mer än detta belopp på ditt spelkonto under en 24-timmarsperiod (00:00 - 23:59 CET). Detta säkerställer att du endast spenderar den summa du är bekväm med. För att ändra din gräns gå till Mitt Konto eller följ dessa steg-för-steg instruktioner:
- Klicka på Konto i övre högra hörnet
- På fliken Konto bläddrar du ned och hittar avsnittet Insättningsgräns
- Klicka på Redigera för att ändra insättningsgränsen
- Välj belopp, ange tidsperioden för din insättningsgräns och klicka på Spara
När du ändrar insättningsgränser aktiveras en minskning omedelbart medan en fullständig borttagning eller en begäran om ökning kräver en 72-timmars "avkylningsperiod" innan ändringen genomförs.
Självavstängning
Om du oroar dig över att utveckla spelproblem, eller känner att du för närvarande har problem med ditt spelande, bör du överväga en självavstänging.
Självavstänging är en officiell process där du ber oss utesluta dig från Lottolands produkter och tjänster under en viss tidsperiod. Denna period kan vara på 6 månader, 9 månader, 1 år, 2 år eller 5 år.
Under denna tid kommer vi att förhindra att du kommer åt ditt spelkonto och även ta bort dig från våra marknadsföringsdatabaser. Tänk på att en självavstängning är ett avtal mellan Lottoland och dig själv. I gengäld för att vi vidtar alla rimliga åtgärder för att förhindra att du spelar med oss, samtycker du till att inte försöka få tillgång till våra produkter och tjänster på något sätt.
Ditt spelkonto återöppnas inte automatiskt efter självavstängingsperioden, utan du måste kontakta vår kundtjänst för att aktivera spelkontot igen.
För att aktivera en självavstängning, gå till Mitt Konto eller följ dessa steg-för-steg instruktioner:
- Klicka på Konto i övre högra hörnet
- Hitta avsnittet ‘Kontostatus och självavstängningsverktyg’
- Klicka i alternativet ‘Temporär avstängning’
- Välj tidsperiod och klicka på ‘Spara’ för att aktivera
Nettoförlustgräns
Genom att sätta en nettoförlustgräns kan du kontrollera hur mycket du förlorar på spel dagligen, per vecka eller per månad. Om du till exempel sätter din gräns till 250 kronor per dag tillåter vårt system dig inte att förlora in mer än detta belopp på ditt spelkonto under en 24-timmarsperiod (00:00 - 23:59 CET). Detta försäkrar att du endast spenderar den summa du är bekväm med. För att ändra din gräns gå till Mitt Konto eller följ dessa steg-för-steg instruktioner:
- Klicka på Konto i övre högra hörnet
- På fliken Konto, bläddra ner till avsnittet Nettoförlustgräns per dag/vecka/månad
- Klicka på Redigera för att ändra förlustgränsen
- Välj belopp, ange tidsperioden för din förlustgräns och klicka på Spara
När du ändrar förlustgränser aktiveras en minskning omedelbart medan en fullständig borttagning eller en begäran om ökning kräver en 72-timmars "avkylningsperiod" innan ändringen genomförs.
Gräns för inloggningstid
Genom att sätta en gräns för inloggningstid kan du kontrollera hur mycket tid du spenderar inloggad hos oss dagligen, per vecka eller per månad. Om du till exempel sätter din gräns till 60 minuter per dag tillåter vårt system dig inte att vara inloggad på ditt spelkonto länge än detta under en 24-timmarsperiod (00:00 - 23:59 CET). Detta säkerställer att du endast är inloggad den tid du känner dig bekväm med. För att ändra din inloggningsgräns gå till Mitt Konto eller följ dessa steg-för-steg instruktioner:
- Klicka på Konto i övre högra hörnet
- På fliken Konto, bläddra ner till avsnittet Gräns för inloggningstid per dag/vecka/månad
- Klicka på Redigera för att ändra inloggningsgränsen
- Ange antal minuter per tidsperiod för din gräns och klicka på Spara
När du ändrar inloggningsgränsen aktiveras en minskning omedelbart medan en fullständig borttagning eller en begäran om ökning kräver en 72-timmars "avkylningsperiod" innan ändringen genomförs.
Time Out
Om du vill ta en paus från ditt konto låter verktyget Time Out dig att välja att att blockera ditt spelkonto under en period du väljer. Denna period kan vara 24 timmar, 1 vecka eller 1 månad.
Under denna tid kommer vi att förhindra att du kommer åt ditt spelkonto. Ditt spelkonto återöppnas inte automatiskt efter din Time Out, utan du måste kontakta vår kundtjänst för att aktivera spelkontot igen.
För att aktivera en Time Out, gå till Mitt Konto eller följ dessa steg-för-steg instruktioner:
- Klicka på Konto i övre högra hörnet
- Hitta avsnittet ‘Kontostatus och självavstängningsverktyg’
- Klicka i alternativet ‘Temporär avstängning - Time Out’
- Välj tidsperiod och klicka på ‘Spara’ för att aktivera
Inga minderåriga spelare – 18+
Vi har en strikt policy för att förhindra minderåriga spelare. Enligt licenskrav från Spelinspektionen måste vi säkerställa att alla våra spelare är över 18 år. Vi verifierar noggrant alla nya spelare vid registrering för att försäkra oss om att de är ej är minderåriga.
Skydd av minderåriga
Om du som vuxen delar din dator med minderåriga rekommenderar vi att du installerar Net Nanny™ (freeware) eller Parental Control Bar™ filtren.
Hjälporganisationer
Om du behöver ytterligare hjälp för att hantera problem relaterade till spel, rekommenderar vi att du kontaktar en av följande organisationer:
Stödlinjen.se Spelalagom.se Spelpaus.se - Spelinspektionens nationella självavstängningsregisterNågra frågor?
Om du har några frågor gällande informationen ovan, tveka inte att ta kontakt med oss på vår Live Chatt eller genom email till; [email protected].